haxdottir.blogg.se

Konsten att vara "normal"

Runt 6 års ålder...

Publicerad 2012-12-10 21:42:06 i Allmänt

Det var då det började, vad jag minns...
 
Jag vaknade ofta på nätterna och såg olika skepnade och personer som stod ute i våran hall på övervåningen. Jag vågade knappt springa över till mamma och pappas rum för att "dom" stod där och försökte kontakta mig...
 
Jag berättade för mamma och pappa om det, dom har aldrig försökt tvinga mig till att inte tro på "spöken"... Vi har alltid pratat om det som att det är fullkomligt normalt.. Det är jag tacksam över!
 
En kväll när jag skulle lägga mig, kände jag mig iaktagen... Jag försökte att inte tänka på det. Jag kröp ner i min säng när jag plötsligt hörde någon säga mitt namn, min första tanke var att det var min storasyster så jag ropade och fråga vad hon ville, hon svarade inte, då skrek jag hennes namn... Ja!!! vad är det, jag sover skrek hon tillbaka... Jag kröp längre ner i min säng, drog upp täcket över ansiktet, åter igen var det någon som sa mitt namn, jag tittade snabbt upp mot dörren (ihop om att hinna se min syster) där stod det en liten flicka med en kläning och lockigt hår!!! Jag slängde på mig täcket och började tänka massor, det var inget, det var bara fantasi och allt vad jag tänkte. Jag somnade tillslut den kvällen men det tog lång tid!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

F.Z.Haxdottir

Är bra på att lyssna på andra men inte på mig själv!?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela