haxdottir.blogg.se

Konsten att vara "normal"

10 var året...

Publicerad 2012-12-14 21:12:14 i Allmänt

När jag var 10 år var jag på ett shoppingcentrum, utan anledning eller vetenskap traskade jag in på Bokia, jag gick raka vägen till en hylla och tog en tarotkortlek, jag hade inte sett någon innan som spådde eller visste något om det..

När jag kom hem frågade mamma vad jag hade handlat för något, så visade jag henne kortleken och hon frågade varför jag hade köpt den och jag sa bara jag vet inte jag skulle bara ha den!

Kort där efter började jag spå min storasysters kompisar till att börja med! Men jag har aldrig använt mig av boken utan jag har bara känt vad jag ska svara på frågorna dom ställde.. Jag kunde se olika delar på kortet som lös upp och ibland tolka svaret ut ifrån det!

Efter det började sprida sig och jag hade plötsligt folk från olika delar av Sverige och endel som kom från utlandet ex, Ungern (det var lite roligt för jag kan inget annat än svenska och pytte lite engelska, och hon som jag spådde kunde bara prata ungerska och rumänska så vi hade en som tolkade med, men av någon underlig anledning kunde jag förstå vad hon fråga så tolken översatte bara från svenska till ungerska!) USA, Estland mm...

Så började min tarottid... (fortsätter med det senare)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

F.Z.Haxdottir

Är bra på att lyssna på andra men inte på mig själv!?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela